دویدن را چطور آغاز کنیم

دویدن یکی از ورزش‌هایی است که معمولا افراد به راحتی و با هزینه کم می‌توانند انجام دهند. برای این ورزش فواید زیادی شمرده شده است و اگر تجربه آن را داشته باشید، می‌دانید که علاوه بر تقویت جسم، روح شما را هم تقویت می‌کند. در کل کمک می‌کند حال جسمی و روحی بهتری داشته باشید. اگر تا به حال در عمرتان ندویده‌اید و اطلاعات زیادی در مورد فواید آن ندارید با خواندن این مطب از مزایای ورزش دو آگاه شوید.

فواید دویدن

همچنین به عنوان افرادی که دویدن را در سنین بزرگسالی شروع کرده ایم، به شما توصیه میکنیم که نگران نباشید و دویدن را شروع کنید. بسیاری از افراد می گویند به سختی می توانم 100 متر را بدوم و دلایل مختلفی برای آن می آورند. مثلا می گویند: تا حالا ندویده ام، اضافه وزن دارم و این کار را برایم سخت می کند، سیگار می کشم و نفس ندارم و…. ممکن است استدلال و دلایل همه افرادی که با چنین حرف هایی دویدن را شروع نکرده اند درست باشد. اما وقتی شروع کنید خودتان به پایه و اساس این دلایل شک می کنید. به شما قول می دهیم وقتی بدوید خودتان پی می برید که می توانید بدوید و لذت ببرید، فقط لازم است که چند نکته را فراموش نکنید:
1- قرار نیست از روز اول در مسابقات شرکت کنید
2- استمرار در دویدن خود به خود دویدن را تقویت می کند
3- رقیب اصلی شما خودتان هستید
4- تقویت عضلات و اصلاح تکنیک را فراموش نکنید
5- تجهیزات مناسب می تواند کمک کند
در ادامه به توضیح هر یک از موارد بالا خواهیم پرداخت.

قرار نیست از اول مسابقات بدهید

به یاد داشته باشید که یوسین بولت که از او به عنوان سریع ترین فرد تاریخ بشریت نام برده
می شود هم از اول این نتیجه را در کارنامه نداشته است. قطعا قبل از او افراد دیگری این رکورد را داشته اند و بعد از او هم به احتمال زیاد افرادی به رکورد او دست پیدا می کنند. اما موضوعی که شما به عنوان فردی که دویدن را شروع می کند، ضروری است که به یاد داشته باشید این است که او هم با تمرین توانسته است برای سال ها این لقب را از آن خود کند.

تقویت دویدن با استمرار

در دویدن هم مانند دیگر موارد، شما می توانید با تکرار و استمرار نتیجه بهتری به دست آورید. در برخی از مطالب آموزشی که بر مبنای تحقیقات و تجارب نوشته شده است بر تکرار دویدن برای بهتر دویدن تاکید شده است.

رقیب اصلی دویدن، خودتان هستید

خوب دویدن

در بین دونده ها جمله مهمی وجود دارد که “رقیب اصلی دونده، خودش است” این جمله ای است که ممکن است در موارد دیگر یا به بیان دیگر آن را شنیده باشید. بنابراین این جمله را به یاد داشته باشید و سعی کنید رکورد خود را در زمان رکوردگیری بهبود دهید. خود را با دوستان یا دیگر دوندگان مقایسه کنید، بهبود رکورد ممکن است به معنی دویدن در مسافت طولانی تر و یا دویدن مسافت مشخص در زمانی کوتاه تر باشد. اگر دویدن را برای مدت کوتاهی تجربه کنید با پوست و استخوان به مفهوم این جمله باور پیدا می کنید. حتی پس از مدت طولانی تری ممکن است این جمله به الگوی زندگی شما تبدیل شود. این را می توان خلاصه تاثیر دویدن در تفکر و هدف بلند مدت این ورزش دانست.

تقویت عضلات و اصلاح تکنیک

درست است که دویدن به خودی خود در بهبود کیفیت دو شما تاثیر خواهد گذاشت، اما فراموش نکنید که تقویت عضلات و اصلاح تکنیک نیز روند پیشرفت شما را تسریع می کند. بنابراین در این خصوص آگاهی کسب کنید و بخشی از تمرین خود را به آنها اختصاص دهید.

تجهیزات مناسب

قطعا تجهیزات در بهتر دویدن تاثیر دارد، مهمترین چیزی که به آن نیاز دارید کفش است که با توجه به نوع دویدنی که می خواهید انجام دهید یا شکل پایتان انتخابهای متفاوتی خواهید داشت.
البته اینکه کفش مهمترین وسیله مورد نیاز یک دونده است دلیل نمی شود که از تهیه دیگر تجهیزات و لوازم غافل شوید. برای مثال توجه به جنس تیشرت ، شلوار یا حتی لباس زیر(شرت) مناسب
می تواند در کیفیت دویدن شما تاثیر زیادی داشته باشد. در مطالب دیگر می توانید در این مورد بخوانید و در این خصوص می توانید از مشاوره ما استفاده کنید، همچنین پیج اینستاگرام Run2.ir را دنبال کنید. ما با فروش آنلاین و حضوری سعی میکنیم برندهای معتبر را با بهترین قیمت ممکن به شما ارایه دهیم. برندهایی مانند کلنجی ، دکتلون و تجهیزاتی که در انواع دویدن ها و فصول مختلف برای دوندگان نیاز است را از ما بخرید.

دسته بندی:
برچسب ها: